Wednesday, March 23, 2011

Good Looking

Dilahirkan ke dunia dengan rupe yg agak comel
ramai yang menyangka bahawa aku seorng perempuan
dengan bulu mata melentik..kulit yg putih
aku adlah kebanggaan ibu bapa aku 1 ketika dahulu

masa berganti masa...bulan berganti tahu
aku membesar dan menjadi seorang kanak-kanak
puas aku tatap gambar masa kecil ku...
sementelah itu hatiki berkata.."ah..comelnye aku dulu2"
ibu pon selalu menceritakan tentang kehebatan rupa paras aku yang selalu membuat
ibu bapa aku tersenyum lebar dek pujian demi pujiannyg melimpah ruah

ingat lagi sewaktu di darjah 1 hngga 3..
ku umpama dara pingitan..
diminati ramai macam susu f & n
tapi keindahan x kekal lama
aku menjadi seekor badak gemok setelah bersunat di drjah 4
tp peik..asih ade yg menagih cinta...

aku menjadi kurus serta erta setelah memsuki sekolah berasrama
aku x boleh nk makan..selalu menangis
rondu kt ibu..ayah dan rumah
kesannya..aku menjadi kurus kering
muka aku menjadi cengkung
dari tmbam ke cengkung..sgt tidak baik....
semenjak itu..aku sudah mulai perasan
bahawa keindahan wajah yg aku miliki 1 ketika dahulu sudah tiada lagi
malahan..wajah aku sudah mula ditumbuhi kekulat jerawat..
terutama di aas hidung dn pipi...
aku semakin merasakan aku semakin hodoh..
dan pastinya..cinta aku x diterima..
biasalah..rupa tiada...cinta tiada lah...

semasa brumur 19 tahun..ku diserang demam campak
alahai..sepetri yg dijangka
muka aku sudah mula berparut..ditambah parut jerawat..adoi..buruknye muka aku

semakin hari mmg aku rasakn aku semakin hodoh...
seperti bisa cinta aku x ditrima..tapi aku pasrah
dek rupa paras yang tidak mengizinkan..jangan bulan mengambang hendak dicita

ibu pernah ckp..
"wan ni..makin besa mkin x ensem ibu tgok..dulu kecik2.kemain comel lg"

ya..itu sudh aku tahu
x perlu mengingat dan mencerca aku lagi...

aku bukan lah idaman berjuta bunga diluar sana
aku tidak pernah akan menjadi perhatian atau bualan kaum hawa
aku x pernah rasa diperhatikan oleh sesiapa
aku tahu..aku punyai rup yang seberapa

oleh kerana itulah..
aku tak pernah yakin dengan diri sendiri..

aku risaukan rupa aku yg x seberapa ni menjadi isu
contohnya:

"ah..sudah lah hidung x mncung,pipi pula tersorong-sorong..ada hti ingin memikat kita!"

itulah kenyataannya
aku x ensem.....
tp aku slalu agp aku ensem
aku ckp kt org aku ensem
aku kutuk prg len ckp diorg x ensem

tau x..
org ensem x kn ckp die ensem
org x ensem je yg ngaku ensem..kn2??

malam tadi aku malu....
aku selalu kutuk org tu x ensem
tbe2 ade confession ckp yg die tuh sbenanye ensem
slalu jdik perhatian..slalu org puji
rase cm malu gile..damn..

xpelh..nk wat cne kn
dah mmg x ensem xkn nk wat plastic surgey tkar muke mcm sein kan
sorylah lau aku ni x mendatangkan pujian untuk sesiapa
sebab aku pernah mendatangkan pujan untuk ibu bapa aku seketika dulu..
mungkin itu dah mencukupi..

org xkn berkata bodoh kepada org yg meninggalkan aku
sbab aku x ensem...xde ape yg lebihnye..
tp oke ape...aku x ensem
so, xyah risau la coz xde org yg nk try aku..kn?haha

haha..xpela..
nti aku wat facial hari2 lh..
nk ksik muka aku bersih dan lembu semulus sutera cina..insyaallah..doakan la

td aku tanya kawan aku.."mcm mane nk jdik ensem"

diorg ckp.."makan babi"





No comments: