Sunday, January 16, 2011

Bila aku bemonolog tentang cinta,sedih sebelom bertemu kamu

Deras hati ku berdetar
Di langit aku terlihatkanmu
Terang malam.... teman kita
Dengan angin meniup sayu
Ku petik gitar akustik ini
Dengan harapan dia mendengar
Melodi indah yang ku cipta
Hanya untuk luahkan rinduku padanya
Dan aku terus...
Menyanyi lagu ini untukmu
Walau berjuta mendengar
Lagu ini hanya untukmu
Arah hidup kita
Digambar bintang di angkasa
Dan berkelip melukis cinta
Terciptalah Lagu Kita
Melodi indah yang ku cipta
Hanya untuk luahkan rinduku padanya
Terciptalah Lagu Kita


2006


tahun sebelumnya....
aku diterima melanjutkan pelajaran untuk peringkat diploma di Universiti Teknikal Malaysia Melaka
atau dikenali pada waktu itu sebagai Kolej Universiti Teknikal Kebangsaan Malaysia
bermula kisah aku di bumi bertuah melaka bersejarah...
untuk makluman..aku adalah org terakhir yg diterima sambung belajar
tiada apa yg istimewa..kisah hitam masih menghantui diri
serba sedikit tentang kisah cinta sebelomnya...


1997-1998


jatuh cinta pada seorang perempuan bernama a.z
pertama kali jatuh cinta...
kecik2 lg da pandai nk bercinta...
jgn risau..mmg x dapt pon...
last2 tau yg die tu awek mber baek aku sendiri...
maafkan aku azri...sungguh aku x tau..maafkan aku
penghujungnya perempuan tuh tkar sekolah laen...
aku dok termenung kt tepi padang mcm katun blues untuk aku
sambil memegang kertas biodata yg aku curik kt diari die..


1999


hati terpaut pada seorng perempuan bertajuk L
kal pertama terpandang mase die ade game netball kt sekolah
bdak sekolah lain..tp 1 sekolah agama
ari2 g sekolah agama sebab nk tgok muke die
tp orgnya agak baek..bertudung labuh..berpewatakan lembot
masih..x kemane pon..die da de bf
hampeh x ensem pon..kejam dunia
penghujungya..g sekolah bawak camera
suro kawan tipu die ckp nk amek pic kenangan
mber aku tuh perempuan..so die igt mber aku tu yg punya
last2 mse nk pulang..kantoi..aku yg suro
die mara..tp aku peduli ape??haha


2000


aku diterima masok sekolah asrama penoh
sekolah menengah sains johor....
bwak album kawan2 sekolah lame
ade gambar lizawati skali.....
dgan bangganya...ngaku yg die awek aku...
haha..mpos la..korunk bkan knal pon...
tahun pertama..masih merindui ibu dan rumah
saban hari menangis sampai badan gemok dah tinggal tulang
xd suke kt sape2...heh


2001-2004


jatuh cinta pada seorang perempuan bernama D
seorang atlet jgak..men netball jgak..haha
mmg taste2 atlet kot...haha
tp mse 2 aku bole tahan atlet gak...men ragbi
haha..asal boleh nk atlet jgak...
bese la aku..aku suke aku tgok je la
pada tahun 2002..bru aku ade guts nk try kem salam
ok..aku mtak tlog kwn die kem salm
tp x pnah di reply..haha
tiap2 hari...mlm2 aku akn dudok kt meja die...
tgok ape g die tulis atas meja...
byak lirik lagu backstreet boys....
die sgt minat AJ..haha
tahun 2004....aku menerima surat pertama dari die...
alangkah gembiranya hati
terasa mcm cinta berbalas..haha
tp jgn suke..bkan de pape pon
besela..ckp gud luck,take care bagai
kemuncak nya mse mlm merdeka dpat amek gambar ngan die
alahai..feelin so fly like a g6 gitu..haha
aku dah mule kerek ngan dak2 prempuan len
dlm ati aku..aku last2 dpat gak kawan ngan die
cm bangga je...
an everything was messed up since...
aku kol die utk kali pertama..die kt uma..
everyting still oke....
aku kol die untuk kali kedua...die kt ostel
ptg 2 aku da pesan ckp nk kol mlm nti...
then ble aku kol..org len agkt..org tuh adalah 'r'..


l:ello...d mane??
r:die tdo da...legob ea...
l:a'ah..die tdo dah..huhu
r: tu la..npe x pesan ngan die...
l:da pesan pon td...
r: alahai..ciannye..xpe la..nti esok ckp ngan die ea...


damn...cm sial...
mulai ari tuh dah xde surat2
dah xde kem slm..slm pon dah x jawab
satu ari tuh..aku ade msg die pki email sekolah
kemain panjang aku taip
adalah dalm belas2 mesg..last die wab senang je...

"sorry,aku ngan org laen skarang nie"

ok..cm 2 je??thanx....
last2..esok nk 1st paper spm...
kawan aku..posmen aku..dtg nk cter everytink kt aku
die kte die terpakse cite sbab kesian kt aku....
actly...durrah x pnah nk bg surat.kem slm kt aku
kawan2 aku kesian kt aku den pujuk durrah suro layan aku
die mmg xnk layan aku tp sbab mber die da pakse..so die wat..
alahai..sdeynye rse..2 taun aku bermimpi
2 taun aku ditipu bulat2..
2 taun hati dan perasaan aku x ubah seperti bola ragbi di tendang2
xpela..nk wat cne..aku redha
hari terakhir mse jamuan..aku tatap muke die dari jauh...
dlam ati aku.
.
"lpas ni kte da x jpe lg...so,i guess smpi kt cni je kisah kita..thanx 4 evrytink"


2005


aku dah abes sekolah..
keje kt supermarket hwa tai....
1 ari tuh..aku g cs nk jpe kawan aku...name die tanjung
tanjung keje kt sushi king..
den dtg2 aku trus ke sushi king tuh...
smpi2 je..aku tercarik-carik kelibat mber aku tuh...
tbe2 dtg seorng perempuan...kt tag nme die tertulis AS

A:yes sir..can i help u..(speakin london gitu..hak2)
L: erm..nk jpe faisal..die ade x??
A:erm..rsenye die g break td..cbe tgok kt blakang..die nga smoke kot
L:really...orite,thanx yep...

da jp tanjung..pendekkan cerita...
tanye die..sape perempuan yg td tuh..
name die aslinda....aku pon lincah mtk no tepon...
dpat2 tros kol..haha..brani gle.....
sgt brani smpi aku pon x percaya ape yg aku wat...
die ckp die nga kerja..nti la tgu die blek..
haha..respond baek punye....kahkah....
blek uma..aku kol die...
x tau la..tp x rancang pon..mlm tuh birthday die..
haha..dgn pantas wish den lpas tuh tros baek....
dlm 5 bulan kot kawan..xde ape yg best pon
x caple pon..n x mcm org kaple pon..
jpe adelah 3 kali je...kol slalu....msg slalu
die kate die ade bf tp mcm retk tgu belah..
so die suro aku standby...haha(suke ati e..igt aku ape??haha)
tgu je la....
aku g keje bwak dwet ckup2...
wet tambang bas n mkn...keje penat woh...
tp disebabkab die..aku gadaikan dwet tkr jdik syiling
nk tepon die punya pasal..adoi..
1 ari tuh ade kwan aku sound...

K:aku tgok ko ni slalu mkn..tkar syiling..ko kol spe??awek ea??
L:haha..bkan la..kawan je
K:yee..x pela..lau berbaloi ape yg ko wat tu xpe tau..

aku senyum je..btol ape yg die ckp..
tp aku be positive je la.....
kwan punye kwan..smpi la aku msok universiti...tahun 2005 blan 7
satu malam..die kol aku nges2
aku tanye nape....
die ckp die gado ngan bf die..die nk mtak break...
aku kemain ske...cucok la mne yg ptot
tp gn suke..ble aku tau kbenaran die..aku trus lemah mcm nk pengsan..haha(xde la smpi cm2)
yes..die gado sbab bf die
die nk mtak break ngan bf die..tuh mmg btol..
tp....bkan bf die yg dulu..yg die suro aku tgu...
ni adalah bf baru die..bru kaple.....
damn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!wut the fuck....
yg aku dok tgu die...last2 die kaple ngan org len
then ade prob..ade hati nk ngadu kt aku???
adoi...sdeynye la...aku redha....
thanx for everythink jgak....

ok...msok cite org len plak....
aku dah 2 minggu kt mlake...
3 kali aku teserempak ngan gurl nie..
last2 mse aes test math..aku tgok die dok sbelah kwan orientasi aku
aku pon ape lg...mtak tlog kawan aku lah..mtak no fon!!!haha
cm 2 la...mlm 2 stat kawan
bla3 msok sbulan.....
die ade seorang kwan baik lelaki
classmate die..tp laki tuh da de gegurl
genap sbulan..aku kol die x agkt...
mlm tuh aku dtg ostel die nk bg adiah birthday kot..
die bkak kt situ jgak n compare kn b rg tu ngan brg yg kawan die bg..
babi..time kasih pon x...
bsoknye..aku tau..kawan bek die da clash ngan gegurl beliau..
so i guess tu la sbabnya..slamat tinggal F

lalala..pg mpos sme lu org..haha

No comments: