Wednesday, January 26, 2011

Sang kancil dtg beramai-ramai mengadap duli yang maha mulia sultan firaun

semalam,kwn aku pinjam kereta...kereta tu bukan kereta aku..kereta tu mama yg punye..pon sbenanye bukan mama yg punye tapi akim yg punye..yg penting bukan aku punye...aku pinjam sbab aku xde transport

c:gob..pinjam kete..nk g clas

L:pakailah..

smalam ari ujan..kwan aku nk g clas..so die nk pinjam kete..aku bg je la.kesian,lg pon kwn kn..xkn nk ckp x bole..aku pon sgt selalu pinjam brg org..kdg2 siap ilangkan lagi..tp aku x tau akan decision aku untuk meminjam kan kereta tuh akan create a big problem...smalam ade ckp ngan mama,ckp kawan pki kete...pastu mama ckp nape x btau die kawan pjam kete..npe x tanye die dulu..pstu aku trus mcm plik..tp mlas nk pkir..igt mama saje je ckp cm 2..aku xtau yg die seyes...pg td, aku celik mata..kawan aku ckp

C: gob..malang utk hang

L:awat??

C:aku langgar divider mse nk pakin td..habis lips bumper pecah..rivet die tercabot

L:lah..yeke..lips die mmg nyusahkan sket..snang sangkot

dalam ati aku..

"mampos aku!!!"

aku dh mula panik,tension..tp wat cool je..kte org tu weh..kte aku bole crite lg..mula mcm2 dlm kpale..serabot..mcm mane aku nk btau mama..aku dah terbyang kne kua dwet utk ganti in ca kawan aku xmo kua wet..n aku pon xtau cmne nk mtak...

td kua ngan mama..ngan tirah skali..nk g tgok phone kt hang tuah..cadangnye nk btau mama lmbt2 sket..mase die nk blek nti...tp tbe mult tercelupar..terbagi tau mama rite after die btol2 bru msok kereta..ckp kt die ade bde nk btau..tp bia die tgok sendiri...

smpi je kt hang tuah mall..dei rebot2 turn nk tgok...nk tau 1 rahsia x??sbenanye aku pon x tgok lg crack tuh besa ke x..aku takot nk terima kenyataan.aku sdapkan ati,aku pkir crack tu kecik je..tp ble aku tgok je..damn!besar sial..abes tercabot rivet2 die..mmg totallost la lips 2..adoi..mati aku.berderau darah aku tgok..muke mama dah len mase tuh...

die marah..die ckp sape suro pjamkan kt kawan,skarang ni cmne..aku ckp xpe la,bia aku je yg ganti lips tuh nti..
lg pon,kn salah aku sbab pjam kn kete tu kt kawan..aku dh jdik serba salah..mama xnk aku yg ganti,die nk kawan aku tanggungjawab..aku nk cool kn mama.ckp dun worry la..nti papa je yg ganti..tp die stil marah2 lagi..marah gile ngan muke2 siap tgi suare lg..aku tpranjat..die x pnah cm 2..dh la aku tension kn..last aku marah blek..die diam..majok..

slama nk crik phone tuh..mmg msig2 mke cm taik..seb bek tirah ade..die x hiraukan aku..sedih gile kot..tp nk wat cne, dah sala aku..dh la pcahkan lips kete die..pastu marah die blek..sorry mama,papa btol2 tension td..aku plik sbenanye,knape die mara sgt..rupe-rupenye..kete tuh family die punye,akim,cousin die punye..aku xtau..aku igt kete tuh mak dia bg kt dia..the best thing is..rupe-rupenye slama nie aku kutuk mcm2 kete tuh..die x suke..die mara..n aku x tau langsung..igt die ok je..nk tau x..lau aku tau kreta tu cousin die punye..sumpah aku x pgg kreta tu..apetah lagi nk pjmkn kt kwan..mmg x la kn..tp aku xtau...

ok la..mmg salah aku..aku x bertanggungjawab..aku x say sori..mama ckp aku lbeykn kawan dari die..aku serba salah..ak byak hutang budi ngan kwan2..hutang dwet jgn ckp la..yg igt,yg x igt ntah brape ntah..kwan2 x berkire ngan aku..n aku pon mlas nk berkire..tp ni bde seyes..krta tuh bkan kreta aku..adoi..aku jdik serba salah..mcm mane aku nk mtak kwan aku kua dwet utk ganti lips tuh..sumpah aku xtau..mama plak tapaham..stil ckp aku lbeykn kawan...

ntahla..pastu dah ok..aku kutuk lg kreta tuh,,aku perli die psal bde lame..die marah..die ckp psal kreta,,aku tros sentap smpi kt dlm ati no brape x tau..rase nknges..tp aku tahan..aku diam tros..then mse jln2..die ade nk pjuk aku..tp aku sentap gile..rase kecik ati gile babi..yela..aku pki kreta die..bile die ckp cm tuh aku sentap la..aku tau aku banyak nyusahkan dia..banyak pki dwet dia,pki kreta die,pki laptop..loker..mcm2 la..so ble die ckp cm 2 aku sentap tros la...

pastuh tros ntah pape..smpi la..last mlm td bru ok...

ok la..aku xtau nk ckp ape..aku bkan lbeykan kwan2..aku cume serba salah..aku byak hutang budi ngan kwan2..bkan aku xnk mtak kwan aku tanggungjawab..tp aku xtau mcm mane care die..sbab tuh aku pkir..xpela,bia aku je yg ganti..mlas nk pjg crite..lau kawan aku pham..alhamdulilah la..aku mmg cmni..mlas nk ckp2..bia la die pham sndri..arap2 die paham yg aku xde dwet n sbab bde ni aku gado ngan mama aku yg sgt aku syg...

aku mmg dilahirkan dalam keluarga yg bese2..bkan org kaya..trus terang aku ckp,psal dwet nie..mmg agak sempit la....aku idop 6 tahun kt melake nie pon pki wet loan ptptn..wet tu lah aku pki nk shoping,nk enjoy..ibu aku..ble aku dah de loan..die x msokkn wet..x mcm org len..diorang ade wet loan pon still mak diorg msok kn wet tiap2 mgu..kawan2 aku ramai yg cm tuh..tp aku x..dulu aku mmg byak utang mber sbab wet aku x pnah ckup..tp sjak ble ade mama nie..mmg die yg byak support aku..mkn,minum,pki..sumenye la..nk wat cne..die kte standard lah org bercinta..mcm2 brg die yg aku pki..aku harap die x kesah..aku sgt berterima kasih kt die..

tau x..aku segan..aku x selesa n aku serba salah nk arapkan dwet org len..rse dri ni miskan hina papa kedana..seys tu la yg aku rase..lau aku bnyak wet..1 sen pon aku xkn mtak..tp nk wat cne aku xde wet..n now..wet loan aku dah abes..aku blom bleyh mtak ngan ibu lg..awal sgt nih..adoi..tolong la..lau bole aku xnk harap kt org laen..tp pape pon..thanx sgt kt mama sbab ade ngan papa,sbab x berkire ngan papa...suport papa kiri kanan atas bawah..papa mmg sgt terhutang budi ngan awak..maafkan papa sbab nyusahkn awak..wat awak runsing pkir psal dwet...aku pernah tanye..

L:sejak ble mama runsing pkir psal wet nie??

P:sejak ngan papa

sentap gle dow dgar..mmg btol la ape yg aku pkirkan slame nie..aku dah byak nyusahkan die..dulu ngan bf lme die x cm ni pon..nk kne suport bf..dulu bf die tiap2 bulan msok kn dwet kt dlm bank die..blikan die laptop.camera, handphone,broadband..mcm2 lagi..tp ble ngan aku 1haram pon die x dpat..siap die kene kua wet utk aku lagi..adoi..terase sgt la loser..rse cm nk marah je ibu ngan ayah..knape diorg x de dwet..aku btol2 rs rendah diri,rase hina dina lau nk dibandingkan ngan bf mama yg dulu..tp sumpah aku xtau nk wat cne..aku xtau kt celah mane aku nk cekau dwet..dlu mse aku single...pon dwet aku slalu x ckup..ni dah ade awek..nah!!aku dah agak pon sme bde ni jdik...

mama..papa mtak maaf byak2
papa sgt menghargai awak..
andainya papa memiliki mahligai bertatah kn emas..akan papa hadiahkan utk awak
andainya..anadainya..andainya...
papa mmg xde apae yg bole wat papa setanding ngan bf awak yg dulu..
papa xde apa2...
ape yg papa ade...

1 jasad
1 nyawa
1 cinta...

relevan lg x ma??

No comments: