Wednesday, August 26, 2009

Working class Hero

"wan kne ubah cre idop wan tuh...enjoy je tau...kt sane cni nk enjoy...bli brg sume nk yg mahal2

jek...bju banyak lg dlm robok tuh ibu tgok...da bli yg baru"

"bia la kte beserdehana...pakai pon sme,bia sederhana...tp dlm poket ade duet...ni x,pakai handal2..

tp dwet xde"

"kawal care berbelanja tuh...jgn ikot nafsu...ibu tgok wan ni blanje mcm anak org kaya..wan kne

igt..kte ni bkan org kaye...kesian ayah tuh..pnat die keje...kte bkan org senang wan..sume nk

lpaskan ape yg perlu..mmg la kdg2 tgok ibu ayah boros...tp tu sume untuk keperluan wan adek

bradek...brg2 kt ruma nih.."

"ubah la care idop tuh ek...igt kt ibu ayah nie".....kte ibu.....

"wan nti da dpat dwet loan...jimat2 la sket...ayah xde dwet...nk byar dwet kete,moto wan...adek2

nk tuisyen sume"...kate ayah...


hmmmmmm......

ayah aku hanyalah seorang pengurus cawangan kt pejabat pos tmn tun....

adek bradek aku ade 6...aku yg plg tue...yg len sume kcik2 lg...

sume nk pkai dwet nk skola..

bayangkan mcm mane bpak aku nk sara kami sekeluarga...

tp alhamdulilah...kami bkan lah org susah

x jauh beza pon ngan family laen...

cume kdg2 tuh mmg agak sesak la....

"ayah...msukkn dwet ek esok..."

"ayah xde dwet la wan...nti mgu dpan ek...ayah msukan sket dulu oke.."

En Jamian bin Supaat.....andalah working class hero kami...

x pe yah...insyaallah...nti wan da keje..wan bole tlog la adek sket2

"wan ni kn,nti da keje pon..mcti slalu xde dwet...tgokkn gaya lah..."kte ibu...

"kcik2 ni pon da berhutang sane-sini"....katenye lagi...

"lu x risau ke gob...diorunk tuh anak org senang...bole ke diorunk paham masalah

org2 kelas pertengahan mcm kite nih..lu nk jdik hero ke?!!!"
kate si gonjeng

"ntah la jeng..."

1 comment:

PeJun said...

hhaha..mcm sial e entry ne.tp aku menet gak.aku pon phm..or kaya je x paham ahaha