Wednesday, September 9, 2009

Ruang Vakum Jiwaku

aku tau....
aku x pandai nk tjuk kt sum 1
yg aku seyes ngan die...
yg aku suke kt die...aku selesa ngan die...
ntahla,mungkin ni aku seadanya...
kte perlu utk jdik dri sendiri
tp kdg2 keadaan memakse kite utk jadi org laen..
tgok org laen...kte nk jdik mcm die
kt nk rse ape yg die rase...
mungkin die ade keistimewaan yg sememangnya xde pd diri kite...
sala kite ker?bile org selalu bercerite ttg kehebatan yg ade pde org laen...
kte rse kte lemah...sgt kekurangan..
mental pon akan terjejas..
kte akan kalah sbelom berjuang....

kuatkan diri ngan bersikap positif
sumtime,tings goin wild...but kte still berfikiran positif
mungkin nk sdapkn ati kot...
kte ulang kesilapan yg same setiap hari...
tp kte still optimis...

kdg2...kte x reti nk tjuk kt org
mcm mane kte hargai die
dan betape pentingnyer die dlm idop kte...
msig2 dgn care msig2
xkn ade yg same kot...
die adalah die...kamu adalah kamu...

hubungan antara lelaki dan perempuan
tidak semestinyer berakhir dgn percintaan
kdg2...kte da tetapkan dlm ati kter.
kte xkn jdik lbey dari seorang kawan...
x kre brape rapat pon kiter...
dan berapa sukenye kter bercerite tentang die
bile seseorang bertanya pasal die...
friends alwez be a friends...alwez...
we dun juz need love...a friendship!yes...

kte ade like n no like...
ade certain bende yg kter x suke org yg kter syg wat..
n kter actly x ske pon org yg cm tuh...
tp sbab kte da syg...kter x smpi ati
x smpi ati nk tolak...
x smpi ati nk kcewekn die...
mungkin aku yg jenis cmtuh...
penah aku ckp kt org....

"i mmg cmni u...mmg i x ske,tp as u hepi...i xnk halang...as long u tau batasan n pndi jge dri u...maybe u akn stop wat bde 2 satu ari nti...juz give u time...u need sum 1 to hold u...coz,i ni bkn sape2 nk halang u wat ape2 plus i pon bkan baek..."

"mtak la ape pon,if i mampu...i akn adekan...i akn cbe utk pnohkan ape saje yg u mtak..i xkn mpu nk tolak....tp i x mampu...mungkin 1 ari nti...saba ek..."

mungkin kter mseh terbawak-bawak ngan kisah lame
kter tkot utk wat bde yg pna kter wat..
coz takot akan mengalami nseb yg same....
sdangkan kte x sdar bkan sme org same
different people wit different attitude...
different people with different desire...
kte juz terlalu tkot utk make a move....

"i akn wat bde yg same...akan wat bde yg same cmne i wat kt die dulu...but i hope,kali nie..i wat pde org yg betol..."

mungkin x ramai yg tau psal kiter...
mmg sngaje wat cm tuh...
bia la kte je yg tau...
if da smpi mse..y not kn..
i sndri x sbar2 nk hebohkan bde nie kt org...
tp i mseh berpijak di bumi yg nyate...
everytin was 2 early...
n still...trauma mse lalu x ilang lg
malu kot...tp tulah idop...
saket ngan malu....malu long lasting kot,,,huw...

hmmmm.....
mungkin skarang aku byak wat decision sndri..
da x bergantung kt pendapat n idea org
aku idop atas keputusan aku sndri..
aku nk blaja berdikari...
if org laen bole...knape aku x bole...
aku juz arap ape yg aku wat btol...
bkan lah nk arapkan sesuatu yg mustahil...
tp harap2..imposible thing wud happen...wish so..
nta knape aku terfikir psal bde nie sjak aku celik pg td...

byak bde yg aku fikir slame nie...
mungkin aku x jelas dgn prasaan aku sndri..
kemahuan dan ape yg sbenanye ade dlm hati nie..

*tp aku rse...aku da tau ape yg aku nak...dan aku da de keputusan die...hmmmm

No comments: