Wednesday, October 7, 2009

Music in Me vol 1

Aku bukan seorng pemuzik
Aku bukan seorng seniman
Aku xde darah seni

Tp aku minat muzik
Sp yg x minat muzik?
Semua org kt dunia minat muzik
Tp..x semua mengkaji
X semua btol2 iklas meminati muzik

Ingin aku nyatakan bahawa aku sgt2 meminati muzik
Rase malu kerana sebagai seorng yg meminati muzik
Kenapa xde satu pon alat muzik kt dunia nie yg aku reti maen?
Hmm...bkan aku x cube...bebal kot!x masok2 ajr...haha
Puas dulu kt skola aku blaja maen gitar...
Tp x kmane..mungkin sampai skarng
Aku hanye boleh bermain beberapa lagu..
Lagu2 asas org bermaen gitar..
Jgn tanye cord..sbab 1 pon aku x igt..
Shame on Me!huhu

Aku nk cerita pasal macm mana aku membesar dgn muzik
Bpak aku...adalah seorng yg sgt suke berkaraoke
Die bnyak masok comp mse aku kcik2 dulu...
Tp skarg da x kot...da tua..hehe
Aku ke sane cni tgok die nyanyi..
Yg jdik mangsa..ibu aku.
Sbab kdg2 ayah pakse die skali msok comp
Duet ngan die..
Tp..kompem kala kot..
Sbab sore ibu cm kartun..hahaha
Tp ibu mmg sportin...respect la!heee
Kt uma..jgn ckp..blambak2 cd karaoke
N mmg ari2 kot ayah tpekik tlolong kt uma
Tp seyes...sore ayah mmg sdap!

Ayah nie...musik die pop
Die lyan Bee gees(plig mnat),Abba,Jamal abdillah n Broery Marantika
Beetles pon de lyan kot!hehe
Ade byak lg..tp yg len aku x amek port
Jgn tepanjat kalo aku ley apal lgu Bee Gees ngan Jamal abdillah
Sbab bole dikatekan..mse knak2 aku dilengkapkan dgn lagu2 derang

Mcm Semua org..
Semuanya stat dgn radio...
semua org dgr radio...
Dr radio la kte knal muzik
X ketinggalan..tv...

Aku x igt..
Tp kali pertama aku rase aku dkat ngan muzik mse aku darjah 4
Aku diterima msuk kumpulan nasyid sekolah
akulah satu-satunya manusia dlm batch aku yg dpat msok kump nsyid tuh...
Haha...gile2
Dr situ..aku da gilekan nasyid
Kne lak time 2 kump raihan bru naek
Time 2 time Nasyid kontemporari bru diperkenalkn
Kump2 cm Raihan,Rabbani,Saujana,Hijjaz ngan Jauhari adalah kump kegemaran aku
Kaset pertama yg aku beli adlah kaset raihan kalo x silap
Mse aku darjah 5,aku da jdik ketua kumpulan nsyid tuh
Lead singer kot!kt skola...show jgn ckp la
Tiap2 event..mcti ade muke aku!haha
Smpi kn kt skola agama pon aku kne heret msok kump nasyid gak
Lead singer lg!siap mnang tmpat 1st tuh..hehe
Time2 2 jgak..aku ade mnang pertandingan azan kt skola..
Hehe...caye x?

Mse aku darjah 6...
things change...
Aku da bcampor ngan dak2 nakal..
Aku da x bpe layan nasyid...
Mber2 suro dgr XPDC lak...
Yup!aku suke..sgt kot!heee
Tp aku dgr XPDC zaman2 mael jek
Aku da x bpe mnat XPDC zaman Ali
Mungkin 1 album je kot
Semangat Perjuangan Harmoni Lau x silap
Album Len x layan dah
Tp zaman mael jgn ckp
Dr 1st album smpi la album last mael..
Suma aku ade..
Mmg binget kot tinge mak aku
Hari2 psang kaset kuat2 lagu XPDC..hehe

Tahun 2000..Bemulalah kehidupan aku di sebuah sekolah yg diberi nama
Sekolah Menengah Sains Johor...
Kehidupan aku agak laen kt cni..
Aku jaoh dr mak bpak aku
Yg x perna aku tinggalkan sjak dr kecik
Agak sukar utk aku memulakan segalanya
Tp alahamdulilah..akhirnya aku da mule rse selesa
Mse ni..aku lyan BOYBAND
Mse ni derang ngah naek...
Backstreet Boys,N'sync,Westlife,Five adalah band pujaan aku
Cd derang blambak-lambak kt uma

Pastu..aku da mnat kt PUNK POP lak
Greenday,Blink 182,New found Glory n mcm2 lg la
Best2...aku suke punk pop kt part pumming
Or dlu2 dak2 nie kte helikopter...hehe

LINKIN PARK!yeah...mse form 3...
Aku nk namekan tuh fenomena seantero dunia kot
Sbab mmg semua org gilekan Linkin Park
Album Hybrid Theory tu abes aku hapal kot!hmm
Ngan album Meteora...
x Ketinggalan...POP SHUVIT n LIMP BIZKIT
Mungkin 2 mmg zaman NU-METAL la
Igt lagi aku pusing 1 giant nk crik Full Cap limp bizkit..hehe

Form 4...Skinhead!
A.C.A.B, THE OFFICIAL adalah pegangan utama
X ketinggalan beberapa band2 x ternama sgt
Mse tuh..suar sume nk kcik
Sbok nk crik sticker Nazi
Pnah loker aku dibongkar Polis
Tp yg die jpe hnyalah Berbelas-belas kaset2 skinhead
Haha..seb bek die x ckp aku Black Metal

Da mula lyn Band2 Underground...
Sood bwak kaset BUTTERFINGERS
Derang mmg sgt legend tahu!hmmm!
Aku cintakan derang!Luv u BUTTERFINGERS
Semua album aku lyan..kecuali SELAMAT TINGGAL DUNIA

Nuar knalkan aku ngan band2 IPOH
Die bg aku kset BREAKING GROUND COMPILATION ngan KOPI SECHEWEN vol bpe ntah
Aku sgt suke kn BLODYMARY
Time 2 mmg time2 indie
Aku pon sbok bce ROTTW kot mse tuh
BUTTERFINGERS,DISAGREE,OAG,PRANA,LOVE ME BUTCH,FLOSSY.SEVEN COLLAR T-SHIRT adalah band2 pujaan aku..
Mse tuh gak aku still lyan POP PUNK
GRUNGE!x ketinggalan(NIRVANA n PEARL JAM)
Zaman kegemilangan kiteorg kot
Zaman2 kteorg ade band
Zaman2 kteorg sbok blaja men gitar
Aku adalah seorang vokalis...heee!
Zaman2 kteorg cbok mlayan vcd ROCK THE WORLD
Dan...menyimpan impian nk men kt sane
Tp sumpah smpi skarang..aku x perna menjejakkan kaki aku kt sane!huhu

Habis Zaman Persekolahan
Zaman2 cbok carik keje smentare tgu result n msok u
Aku bkerja kt pasaraye
Dan idop aku bergelumang ngan Mat2 Rock N Kaki Clubing
Mse nie la aku knal ape tuh TECHNO n R&B
Tiap2 mgu bli cd Techno ngan r&b
Time ni jgak aku Knal muzik2 ROCK KAPAK

Tp atas kemahuan aku sendiri jugk
Aku mule layan BRITPOP
OASIS,KEANE,MUSE(bkan britpop oke),COLDPLAY adalah band2 pilihan

Zaman UNiversiti
Maseh dgn Muzik Britpop,Punk Pop,Underground,Techno n R&B
Tbe2 tpanggel utk mlayan irama yg lebey keras
Bermula ngan ALEXISONFIRE,FINCH smpi la ke CRADLE OF FILTH
Zaman2 Gothic nie..EVANESCENE(btol ke eja),NIGHTWISH n HIM
Emo jgak...MY CHEMICAL ROMANCE ngan TAKING BACK SUNDAY

Sambung esok la ek..pnat menulis nih..hehe
C u 2moro ya!

5 comments:

zuraidah said...

oit!!!
cm x caye jek ko pena de kaset raihan!!
hahahahaha....
lawak la bce cte2 yg ko reveal ni....
such a diff prson...

RuAnG VaKuM JiWaKu said...

haha...btol kot...ade sambungan die...tp mlas nk tulis...huu

zuraidah said...

cpt la smbg....
ley aku bce....

RuAnG VaKuM JiWaKu said...

haha...nti la..

zuraidah said...

yela pkck.....