Tuesday, October 20, 2009

SMSJ

Aku ke sekolah lame aku...sabtu lepas
Nox ngan mon ade game hoki
Aku ngan gonjeng folo skali
Saje nk jalan2...lgpon..da lme aku x pg skola
kali terakhir mase amek sijil SPM 4 taun yg lepas

Sampai2 di pintu gate
Aku rase berderau..gementar dan sedikit teruja
Bahkan rase takot mcm nk amek result SPM
Skola da x mcm dulu...
Da banyak perubahan..da banyak bangunan baru

Aku amek peluang berjalan-jalan sekitar kawasan sekolah
Juga di kawasan asrama putra
Berjalan dalam kelajuan yg sgt x munasabah
Sperti yg biasa kami buat mse kt skola dulu
Junior2 tpakse la tgu...
Dak2 laen akan potg dgn sumpah seranah
Tp kali nie laen...
Seperti ade sesuatu dari dalam bebola mate ku
Yang meronta-ronta ingin keluar
Mungkin biji2 mutiara yg sudah lama x kelihatan

aku kuatkan semangat
memandang kiri dan kanan
depan belakang atas bawah
termenung disane sini
hah...terlalu banyak nostalgia di sini
Pahet manes bercampur baur
Yg manes ttap begitu
Yg pahet menjadi manes hinggakan aku tersenyum sendiri

Bersalaman dgn cikgu-cikgu

"wah..sume artis2 yg dtg"kate cikgu norzi

"kau siape ek?muke knal.."kate cikgu najib

"kau bdak ragbi kn?aku igt ko...tp name x igt la"kate cikgu bagak

"hey...cik legob!"kate cikgu k

plik...rupenye mseh ade cikgu yg lpe nme aku
tp bg sesetengah cikgu..name aku mungkin akan kekal dalam ingatan selamanya

Juga dak2 junior
Yg kebnyakannye aku x tau name
Tp diorg knal aku..
Tahniah kpd mon yg igt name2 pnoh diorg

Bagi aku...zaman sekolah adalah zaman yg paling seronok
Aku bukanlah seorang yg menghabiskan zaman persekolahan aku
Dengan mendampingkan diri dengan buku
Aku percaya...zaman sekolah sesetngah manusia sgt tidak mengujakan

Dari skola..aku knal dunia
tau x...alu tringin sgt nk kembali bersekolah
Di sekolah yg same
kawan2 yg same
dan cikgu2 yg same
Tp attitude yg berbeza

Aku nk blaja rajen2
Aku nk dpat perfect score PMR ngan SPM
Sume org sebok bergambar kat board perfect score PMR 2002
Yela..nme msig2 ade kt situ...banggekan?
Aku?kt celah mane plak nk tmbah?
Aku x dapat 8A..nme aku xde kt situ..sedih2

Ok la..itu je
Aku rindukan zaman persekolahan..nuff said

cheers...

No comments: